Op zaterdag 5 juli verscheen de eerste editie van het kwartaalblad Dude, het Dutch Designers Magazine. Het nieuwe magazine van de BNO geeft een inkijk in de wereld van designers, in hoe zij denken en werken, in wat ze fascineert en inspireert, hun vak, carrière, keuzes, kennis en vaardigheden.

Dude is de opvolger van het maandelijkse ledenblad Vormberichten (waarin ik een vaste stripcolumn had), magazine over ontwerpen en ondernemen. Het nieuwe magazine is ook verkrijgbaar voor niet-leden, en is bovendien relevant voor niet-designers, zoals de opdrachtgevers van ontwerpers. Met het op de markt brengen van Dude richt de vereniging zich nog explicieter naar buiten.

Het blad is ontworpen door het Utrechtse ontwerpbureau Dietwee, zij zetten ook mijn illustratie – bij een artikel over de steeds zakelijker wordende wereld – op een mooi achtergrondkleurtje.

kleine-lettertjes

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *